Τα ηλεκτροκινητα οχηματα και μικρο-αυτοκινητα (L) πολης ειναι η στρατηγικη προταση λυσης

Τα ηλεκτροκινητα οχηματα και μικρο-αυτοκινητα (L) πολης ειναι η στρατηγικη προταση λυσης

Άρθρο

 του  Angelo Robert Nicholas MOLSON, B.Eng (CE), M.Phil (CE)@

Θέμα :

Τα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρο-αυτοκίνητα (τύπου L) και οχήματα – αυτοκίνητα αποτελούν σοβαρή αντιπρόταση στην προβληματική αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα.

Του


Angelo Robert Nicholas MOLSON, B.Eng (CE), M.Phil (CE)

 

Εισαγωγή

 

Η συνεχή μελέτη της αγοράς αυτοκινήτων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προώθηση των νέων ηλεκτροκίνητων μικρών οχημάτων πόλης για οικογενειακή ή επαγγελματική χρήση, σε μια πόλη που αλλάζει συνεχώς πρόσωπο, τόσο όσον αφορά την εμπορικότητά της όσο και των νέων συνθηκών ανάπτυξης και μετακίνησης εντός των ορίων αυτής. Τα ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφορά προσώπων ή εμπορευμάτων ή τροφίμων είναι σύγχρονα και αυτά μπορεί να είναι δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρο-αυτοκίνητα (τύπου L) και οχήματα – αυτοκίνητα.

Οι τρέχουσες συνθήκες της τοπικής αγοράς της Πρωτεύουσας της Ελλάδας δημιουργούν ευκαιρίες δυναμικής εισβολής των ηλεκτροκίνητων οχημάτων πόλης και δύναται να ανταγωνιστούν τα συμβατικά μεταχειρισμένα οχήματα, τόσο ως προς τις τιμές πώλησης τους όσο και ως προς την ορθότητα των χιλιομέτρων που αναγράφουν και τον τύπο ενέργειας που χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με πρόσφατες δημοσιεύσεις στο Newsauto.gr  δια μέσου του kinima-ypervasi.gr, «στην ελληνική αγορά πωλούνται πάνω από 107.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εκ των οποίων το 40% ήτοι 42.211 οχήματα προέρχονται από ελληνική αντιπροσωπεία και το υπόλοιπο 60% είτε αφορούν εισαγόμενα μεταχειρισμένα είτε δεν προσδιορίζεται η έλευσή τους?» «τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να διαπιστώσει την ορθότητα των χιλιομέτρων που αναγράφουν» «και μάλιστα πάνω από τα μισά αυτοκίνητα που πωλούνται φαίνεται ότι έχουν διανύσει περισσότερα από 125.000 χλμ», «στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι εξαιρετικά δύσκολο να πιστοποιηθούν τα διανυθέντα χιλιόμετρα σε ένα μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο οπότε η αντιπροσωπεία αποτελεί μονόδρομο για ένα καλύτερο έλεγχο.»  «Όσον αφορά στην μέση τιμή διάθεσή τους προσδιορίζεται σε περίπου 9.100 ευρώ ωστόσο οκτώ στα δέκα αυτοκίνητα πωλούνται σε τιμές έως 10.000 ευρώ.»  (1, 2)

Πηγή:

(1)     «ΣΤΟΛΟΣ ΕΓΧΩΡΙΩΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ: ΓΗΡΑΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ !!!»,  19 Ιανουαρίου 2021  https://www.kinima-ypervasi.gr/2021/01/blog post_707.html?fbclid=IwAR0mQU4rytRcblOtLhwZDRVFQ-GWAt5GMiKP9VYtDdCpmWd4zgy7THTyvkE

(2)     ΝΕΑ, Γηρασμένα και με πολλά χλμ. τα μεταχειρισμένα ΙΧ της Ελλάδας Γιώργος Κ. Ανδρής,  19/01/2021 07:15 https://www.newsauto.gr/news/girasmena-ke-me-polla-chlm-ta-metachirismena-ich-tis-elladas/?fbclid=IwAR1Y6M-DVXylwHk8cClHQn0vIT5DxotJ2Q6cYwEcroD7uPHWcCyd-Zkv1hw

Στρατηγικά πλεονεκτήματα ηλεκτροκίνητων δίκυκλων, τρίκυκλων, μικρο-αυτοκινήτων (τύπου L) και αυτοκινήτων

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, οι αντιπρόσωποι και εισαγωγείς, καθώς και οι κατασκευαστές ηλεκτροκίνητων δίκυκλων, τρίκυκλων, μικρο-αυτοκινήτων (τύπου L) και αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά, μπορούν να προωθήσουν άμεσα τα προϊόντα τους με ή χωρίς after sale service, καθότι αυτά παρουσιάζουν βασικά στρατηγικά πλεονεκτήματα έναντι των  μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ελλάδα.

Τα βασικά αυτά πλεονεκτήματα είναι τα εξής:

  • Η μέση ηλικία του στόλου των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλη σε σχέση με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τα οποία αυτά, είτε μόλις έχουν κυκλοφορήσει είτε έχουν κυκλοφορήσει εντός του έτους 2020 ή του έτους 2019.
  • Ο διαθέσιμος αριθμός των μεταχειρισμένων ηλεκτροκίνητων οχημάτων προς πώληση είναι πολύ μικρός και δεν υπάρχει ικανός αριθμός μεταχειρισμένων μικρο-αυτοκινήτων τύπου (L) για να καλύψει τις άμεσες ανάγκες της τοπικής αγοράς.
  • Τα μισά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πωλούνται φαίνεται ότι, έχουν διανύσει περισσότερα από 125.000 χλμ, ενώ τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και ειδικότερα τα μικρά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν έχουν διανύσει παρά μόνο μερικά χιλιόμετρα στις δοκιμές τους.
  • Τα περισσότερα μεταχειρισμένα οχήματα κινούνται με βενζίνη ή ντίζελ, ενώ τα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρο-αυτοκίνητα (τύπου L) και οχήματα – αυτοκίνητα με ηλεκτρική ενέργεια μέσω των μπαταριών τους, που επαναφορτίζονται σε μικρό χρονικό διάστημα.
  • Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι εξαιρετικά δύσκολο να πιστοποιηθούν τα διανυθέντα χιλιόμετρα, καθώς και η πραγματική κατάσταση του κινητήρα τους, ενώ τα μικρο-αυτοκίνητα δύναται να πιστοποιήσουν άμεσα την χιλιομετρική τους κατάσταση, καθότι λειτουργούν σε περιβάλλον Smart Cities.
  • Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι επιλέξιμα και δεν επιδοτούνται όπως τα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρο-αυτοκίνητα (τύπου L) και οχήματα – αυτοκίνητα από τις τρέχουσες δράσεις επιδοτήσεων, όπως ‘Κινούμαι ηλεκτρικά’ του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας (βλ. https://kinoumeilektrika.gov.gr/info).
  • Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ανάλογα με την χρήση τους, έχουν υψηλό κόστος αγοράς (με πιθανή μέση τιμή πλέον των 10.000 ευρώ για οικογενειακή χρήση ενώ τα επαγγελματικά είναι πιο ακριβά) σε σχέση με τα καινούργια ηλεκτροκίνητα μικρό-αυτοκίνητα τύπου (L) παρουσιάζουν και φορολογικά πλεονεκτήματα.
  • Τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα οχήματα έχουν μεγάλο λειτουργικό κόστος σε σχέση με τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρο-αυτοκίνητα (τύπου L) και οχήματα – αυτοκίνητα.
  • Τα ηλεκτροκίνητα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρο-αυτοκίνητα (τύπου L) και οχήματα – αυτοκίνητα είναι σύγχρονης σχεδίασης και λειτουργίας για Smart cities.
  • Τα ηλεκτροκίνητα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα, τρίκυκλα, μικρο-αυτοκίνητα (τύπου L) και οχήματα – αυτοκίνητα έχουν Διεθνή κατασκευαστή καθώς και επίσημη εταιρεία εισαγωγής, διανομής και εμπορίας αυτών.

Συμπεράσματα

Η σημερινή αγορά των μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα παρουσιάζει μειονεκτήματα σε σχέση με την νέα αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτροκίνητων δίκυκλων, τρίκυκλων, μικρο-αυτοκινήτων (τύπου L) και οχημάτων – αυτοκινήτων, η οποία δύναται να απορροφήσει άμεσα μεγάλο μέρος της αγοράς των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων.

Η τοπική αγορά των μικρό-αυτοκινήτων τύπου (L) διαθέτει βασικά στρατηγικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα οχήματα, όπως το κόστος απόκτησης, κόστος συντήρησης, δείκτης κατανάλωσης ενέργειας, δείκτης προσβασιμότητας στο ιστορικό κέντρο, μηδενικός δείκτης χιλιομέτρων, μοντέρνα σχεδίαση, κ.α.

Shopping cart
Δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι!
Συνέχεια Αγορών
0